بازار, Samsung, Gear VR, واقعیت مجازی, هدست واقعیت مجازی, 3dbaz.com
هدست واقعیت مجازی Smasung Gear VR؛ یکی از برندگان بازار

تری‌دی‌باز(3DBaz)- به نظر می‌رسد دیگر باید نگاه متفاوت‌تری به گجت‌های کمتر پیشرفته داشته باشیم.
هدست واقعیت مجازی Samsung Gear VR در کمال تعجب سهم زیادی از بازار مربوطه را در اختیار دارد.

هدست مقوایی گوگل به نام Google Cardboard VR در بازار محصولات  واقعیت مجازی بیشترین سهم را از نظر تعداد فروش دارد.
اما محصولات موفقی که سامسونگ و سونی در سال 2016 در این بازار عرضه کردند، باعث شده‌اند تا بیش از نیمی از کل درآمد سخت‌افزارهای حوزه واقعیت مجازی به جیب این دو کمپانی سرازیر شود.

بر اساس اطلاعات STRATEGY ANALYTICS، گوگل از نظر تعداد فروش، در بالاترین جایگاه قرار گرفته است.
چراکه پلتفرم Cardboard VR این شرکت بسیار ارزان‌قیمت است و تعداد زیاد مخاطبان این پلتفرم باعث شده تا بازاریاب‌ها و برندها به‌منظور تبلیغات محصولات و خدمات خود از آن بهره ببرند.
اگرچه هدست واقعیت مجازی مقوایی گوگل بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۶ داشته؛ اما سهم درآمد گوگل از کل بازار واقعیت مجازی فقط ۱۲ درصد بوده است.

بازار, Samsung, Gear VR, واقعیت مجازی, هدست واقعیت مجازی, 3dbaz.com
هدست واقعیت مجازی Smasung Gear VR؛ یکی از برندگان بازار
سامسونگ با هدست رده‌بالاتر Gear VR خود با سهمی ۳۵ درصدی در رده‌ی اول بازار واقعیت مجازی قرار گرفته است.
PSVR کمپانی سونی از نظر میزان درآمد در سال گذشته جایگاه دوم را برای این شرکت به‌ دست آورده است.
در مجموع دو کمپانی سامسونگ وسونی بیش از نیمی از درآمد کلی سخت‌افزار واقعیت مجازی عرضه شده در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرده‌اند.
بازار, Samsung, Gear VR, واقعیت مجازی, هدست واقعیت مجازی, 3dbaz.com
هدست واقعیت مجازی Smasung Gear VR؛ یکی از برندگان بازار
کلیف راسکایند در این رابطه اینگونه توضیح می‌دهد:
عرضه‌ی موفق سخت‌افزار حوزه‌ی واقعیت مجازی از طریق فروش مستقیم، برندینگ و حتی هدیه دادن به مشتریان باعث ایجاد مخاطب‌ مورد نیاز برای اکوسیستم در حال رشد واقعیت مجازی می‌شود.
در هر صورت با توجه به حضور ۶ پلتفرم قابل توجه در رقابت هدست‌های واقعیت مجازی، باید دید کدام‌ یک موفق خواهند شد و کدام یک شکست خواهند خورد.
مطمئنا در سال ۲۰۱۷ رقابت جذابی بین اکوسیستم‌های موجود خواهیم دید و حتی انتظار می‌رود برخی از پلتفرم‌های واقعیت مجازی مورد اشاره روند نزولی پیدا کنند یا حتی به‌طور کامل از بازار حذف شوند.
برای برنده شدن در زمینه‌ی واقعیت مجازی، درآمد سخت‌افزاری یا تعداد مخاطب‌ به تنهایی کافی نیست و از حالا چشم انتظار ایجاد انقلاب در هدست‌های جدید، اپلیکیشن‌ها و صنایع مرتبط با گیمینگ و چندرسانه‌ای و در نتیجه رشد بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستیم.

منبع: STRATEGY ANALYTICS

پاسخی بگذارید