واقعیت مجازی بی سیم, MIT, محققان MIT, بی سیم, واقعیت مجازی, 3dbaz.com
واقعیت مجازی بی سیم؛ هدف محققان MIT

تری‌دی‌باز(3DBaz)- محققان MIT راهکاری برای فائق آمدن بر مشکل وجود سیم‌های متعدد در هدست‌های واقعیت مجازی ارائه کرده‌اند.
واقعیت مجازی بی سیم، همان چیزی‌ست که ما و آنها به آن فکر می‌کنیم.

تمامی اهالی فناوری معتقدند که در حال حاضر تمامی هدست‌های واقعیت مجازی با قدرت بالا که تجربه‌ای فراگیر از بازی‌های واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، محکوم به استفاده از سیم برای اتصال به دستگاه‌ها هستند.
پژوهشگران در موسسه علوم کامپیوتر فناوری ماساچوست و آزمایشگاه هوش مصنوعی CSAIL، راه حلی برای ساخت هدست‌های بی‌سیم ارائه کرده‌اند.

CSAIL سیستمی به‌عنوان نمونه اولیه ایجاد کرده است که از سیگنال‌های رادیویی با فرکانس بالا برای راه‌اندازی هدست‌های واقعیت مجازی بدون کابل HDMI، استفاده می‌کند.
این سیگنال‌های رادیویی که امواج میلی‌متری یا mmWaves نامیده می‌شوند، از انواع دیگر تکنولوژی‌های ارتباطی موبایل از جمله گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G پشتیبانی می‌‌کنند.
نقطه ضعف امواج میلی‌متری این است که به یک خط دید واضح بین فرستنده و گیرنده نیاز دارند، در غیر این صورت در اتصال وقفه به وجود خواهد آمد.
حتی یک انسداد جزئی مانند حرکت دست برای قطع سیگنال کافی است.

واقعیت مجازی بی سیم, MIT, محققان MIT, بی سیم, واقعیت مجازی, 3dbaz.com
واقعیت مجازی بی سیم؛ هدف محققان MIT
در همین راستا، CSAIL یک فناوری بازتاب سیگنال به اسم MoVR ایجاد کرده است که سیگنال‌های امواج میلی‌متری ورودی را مجددا از فرستنده به گیرنده بازمی‌گرداند.
این نمونه با دو آنتن کار می‌کند که در صورت لزوم به‌صورت الکترونیکی، سیگنال‌ها را متمرکز می‌کنند.
CSAIL از MoVR به‌عنوان «آئینه قابل برنامه‌ریزی» یاد می‌کند.
زیرا سیگنال‌های ورودی را بدون مشکل در «قوانین زاویه بازتاب و انتشار» بازمی‌گرداند.
این فناوری، به همراه دستگاه جانبی TPCAST جدید HTC معرفی شده و به تازگی به‌صورت پیش‌فروش در دسترس مردم چین قرار گرفته است.
HTC قول داده که هدست HTC Vive را کاملا بدون سیم طراحی کند.
اما برخلاف TPCAST که تنها برای شرکت وایو کار می‌‌کند، CSAIL مدعی است که تکنولوژی امواج میلی‌متری مربوط به تکنولوژی MoVR، می‌تواند با هر هدستی از جمله هدست Oculus Rift، نیرومندترین رقیب وایو کار کند.
البته امسال با حضور Oculus در کنفرانس سالانه ماه اکتبر، مایکل آبراش، دانشمند ارشد Oculus، اعلام کرد که هیچ فناوری بی سیم فعلی قادر به حمل حجم انبوهی از داده‌های مورد نیاز واقعیت مجازی(بیش از ۶ گیگابیت در هر ثانیه) نیست.
بنظر می‌رسد باید بیشتر منتظر بمانیم…

منبع: MIT

پاسخی بگذارید